Vad bygger på vad?

Är det fel att gång på gång hitta på ursäkter till att man inte vill träffa någon?
 
Hur svag är man om man inte rakryggad kan se någon annan i ögonen och säga att det är över.

Vi. Du och jag. Kommer inte ske.

I förrgår sa jag att jag var tvungen att jobba över. Senast idag drog jag till med att jag är sjuk, för att överhuvud taget slippa frågan om vi ska ses. Ler och säger att; ja den jäkla febern och fökylningen har drabbat mig också. Typiskt va. Not. Blir glad för stunden för att jag lyckats slingra mig ur på ett smidigt sätt även denna gång. Stundens glädje går snabbt över.

Vänder på situationen, ser det från hans perspektiv. Visserligen skulle jag fatta att jag fått nobben efter fyra- fem nej från någon. Med dagliga ursäkter från att personen i fråga inte har tid, jobbar sent eller är "sjuk". Tycker man om varandra tar man sig också tid till varandra. Ömsesidighet är kanske efter ärlighet det viktigastte i ett förhållande.

Rätta mig om jag har fel men

En trygg vänskap måste först uppstå för att man överhuvudtaget ska kunna känna sig trygg i ett förhållande. Eller?

Kärlek bygger på vänskap. Eller är det vänskap som bygger på kärlek??

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback