Illa kan det gå och illa gick det..

Så va man ute på bravader igår igen då. En självklarhet på en onsdag. Eller? Illa kan det gå och illa gick det. Vaknar upp på karolinska med värkande nacke. Utslängd från stället igår blev man. Vinglar ut. Letar upp en bänk för att sätta mig. Nickar till några gånger och börjar fundera på att en taxi hem kanske skulle göra gott. En bil stannar. Reser mig. Tar förmodligen ett snedsteg lr liknande. Ramlar rakt in i betong/bygg -ställningen bredvid. Smärtan dämpades nog en aning så berusad som man var. Men jag har haft ett helvette idag. Ge mig en nackkrage lr något som dämpar smärtan. Vaknade iaf upp i en säng på ks några timmar senare. Läkaren tittar, lyser, petar och gud vet vad. Hej å hå. En lättare hjärnskakning är tydligen det man fått. Med röd och rätt svullen nacke skickar han hem mig med en ask voltaren. Jag tackar och han ger mig en krya på dig -klapp på axeln.

Fy fan..  förhoppningsvis vårat första och sista möte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback