Vad gör man om man inte kan säga nej till någon?

Vad gör man om man inte kan säga nej till någon? Inte fan är man snäll iaf. Tvärtom. Har fått för mig att ett ja alltid är bättre än ett nej. Det stämmer ju inte. Du blir ledsen om jag säger nej till dig. Du har visat att du vill ha mig. Jag vill inte ha dig. Men ändå säger jag ja när du frågar om vi ska ses och ge oss ett ytterligare försök. Jag ljuger både för dig och för mig själv. Jag tror väll att du mår bra av att höra ett ja. Jag blir ju glad om du mår bra. Men på rättvisa villkår naturligtvis. Vilket detta inte är.

Så vad gör jag om jag fortfarande inte kan säga nej till dig? Ska jag nöja mig. Fega ur. Ta emot dig med öppna armar. Gilla läget helt enkelt. Tro att inget annat dyker upp. För en toppenkille det är du ju. Eller?

Lycka och framförallt kärleken bygger väll på ömsesidighet?



Är din lycka mer värd än min egen lycka?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback